/ חברה ואקדמיה / תשתיות השכלה גבוהה / עמוד 2

מוסדות המחקר האקדמי בישראל עומדים כיום בפני אתגרים משמעותיים שההתעלמות מהם עלולה לסכן את עתידם, מעמדם ותפקידם בחברה כמגדלור של ידע ומובילי דרך. חלק מהאתגרים נובעים מהממשק והתלות של המוסדות בגורמים חיצוניים, אחרים הם תוצאה של עיוותים פנימיים שנוצרו בתוך המערכת האקדמית עצמה, כתוצאה מהניסיון לשפר את מעמדה כלפי חוץ, תוך כדי שחיקת ליבת העשייה האקדמית.
מטרת הפרויקט הינה לאפיין ולמפות את האתגרים העיקריים העומדים בפני מוסדות המחקר האקדמיים ולהציע דרכים מעשיות לארגון מחדש של המערכת (או חלקה) ושינויים שיתרמו לחיזוק הליבה האקדמית.
מסמכים:
ערן לק, דפנה גץ, בלה זלמנוביץ, ציפי בוכניק, גולן תמיר
באוגוסט 2024 התפרסם כי שלוש אוניברסיטאות ישראליות – מכון ויצמן, האוניברסיטה העברית והטכניון – דורגו
המחקר בחן את המעורבות הציבורית המבוססת מחקר של חברי סגל אקדמי בישראל ואת השפעתה על
דו”ח זה מסכם את המחקר העשירי בסדרת המחקרים של מוסד שמואל נאמן בנושא “תפוקות מו”פ
מנהיגות הנדסית היא היכולת להוביל צוותים, תהליכים ומיזמים בפיתוח, ייצור והטמעה של מערכות הנדסיות וטכנולוגיות.
דו”ח זה מסכם את המחקר התשיעי בסדרת המחקרים של מוסד שמואל נאמן בנושא “תפוקות מו”פ