ספר זה מכיל מחקר של יותר מעשור בחמישה עשר פרקים אשר מציעים מבחר של כלים מעשיים מיקרו-כלכליים לפיתוח וחידוש של מוצרים חדשים. נושא כולל מאחד כלים אלה המבוססים על מאפייני חידושים. על ידי כימות של מאפייני מוצר והערכת העלויות ומחיר השוק של שיפור כל אחד, נוצרת מסגרת קונספטואלית פשוטה אבל בעלת כוח. שימוש במסגרת זו יוצר מודלים עסקיים שיכולים להיות בנויים ביחד עם מוצרים חדשניים, שירותים ותהליכים אשר משיגים הצלחה בשוק. הספר מפנה חמש שאלות מפתח אשר מופנות אל כל המנהלים של חברות בסיסי מידע. – אלו מאפיינים חדשים צריכים להיות מוספים למוצרים קיימים? – איזה מאפיינים חדשים מהותיים צריכים להיות מחודשים? – כיצד אפשר לאחד את השיווק עם המחקר ופיתוח? – כיצד הערך של סמל מסחרי יכול להיות מוערך ומיועל? כיצד התחכום של מוצר טכנולוגי יכול להימדד, גם בנקודת זמן נתונה וגם בין שתי נקודות זמן?