השפעת המחשבים על הוראה ומחקר במתמטיקה ובנושאים אחרים

צטט כ:
לירון נדב, פיסמן לן, וולפשטיין מ., ציגלר צ.. השפעת המחשבים על הוראה ומחקר במתמטיקה ובנושאים אחרים חיפה, ישראל, מוסד שמואל נאמן, 1990. https://www.neaman.org.il/Impact-Computers-Teaching-Research-Mathematics-Related-Subjects-HEB
קבצים להורדה:
1-061.pdf(1917KB)

הוועדה של מוסד נאמן/טכניון למתמטיקה ומחשבים בתוכנית הלימודים מונתה על ידי פרופ' ב. סילבר ופרופ' ז. תדמור ב- 26 ינואר 1989. היעדים של הוועדה כפי שהוגדרו בכתב המינוי היו:

א. ללמוד באופן מעמיק את התחום והתוכן של יסודות המתמטיקה בלימודי הנדסה, בהתחשב בהשפעה המשמעותית של טכנולוגיית המחשבים על כלים מתמטיים במדע, הנדסה ושיטות לימוד.
ב. לבחון את הצורך של הטכניון בתוכנה והערכה מנקודת מבט של מחקר ושל שיטות לימוד.

פעילויות הוועדה כללו בחינת המסמכים בנושא; דיונים עם א. דובינסקי; חיפוש לומדות; והכנת הדו"ח הזה. המסקנות העיקריות הן:

1. עדיין לא הגיע הזמן לתיקון כללי של תכנית לימודים, והמצב הנוכחי של האומנות אינו מצדיק שינויים עיקריים כרגע. במקום זאת, ה"מחשוב" של תוכנית הלימודים ועבודת הכיתה יושגו בצורה הטובה ביותר על ידי כל פקולטה בנפרד. הוועדה ציינה בסיפוק שכבר נעשתה התקדמות מסוימת לפי הקווים המנחים הללו, ושמספר חברי פקולטה כבר מתנסים במחשוב של קורסים. מאמצים כאלה צריך לעודד בעתיד על ידי תמיכה טכנית וכספית.

2. יכולת המחקר של הטכניון צריכה להיות מוגברת ע"י כך שימסדו את הטיפול בחבילות התוכנה המדעיות. זה הכרחי לתכנן מנגנון לאיסוף ומיון האינפורמציה, ולייעץ, ולהדריך ולתת תמיכה מדעית למשתמשים פוטנציאליים.

3. הוועדה ממליצה שיוקם מרכז לתוכנה מדעית ולימודית. מרכז כזה ישמש כזרז להתפתחות עתידית, ויספק את התשתית החיונית להכללה ולשילוב של מחשבים בהוראה ובמחקר במתמטיקה ובמקצועות שמונחים בצורה מתמטית.

פרסומים נוספים שיכולים לעניין אותך

גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות