Informing
Policy
for Progress

התכנית הלאומית של ממשק המיומנויות במקצועות ה- STEM – מסמך סיכום תשפ״ב – תשפ״ה עם הפנים לתשפ״ו

מרווה מקלדה, אלי איזנברג, אינה זרצר, סיגל בז׳רנו, אופיר נבון
דוח /
אוקטובר 2025

שתפו

READ ONLINE

ציטוט

מקלדה, מ׳, איזנברג, א׳, זרצר, א׳, בז׳רנו, ס׳, ונבון, א׳ (2025). התכנית הלאומית של ממשק המיומנויות במקצועות ה- STEM – מסמך סיכום תשפ״ב – תשפ״ה עם הפנים לתשפ״ו. מוסד שמואל נאמן.
https://www.neaman.org.il/the-national-skills-interface-program-in-stem-subjects-summary-report-2012-2015-and-towards-2026/

אנו חיים בעידן שבו קצב השינויים הטכנולוגיים, הכלכליים והחברתיים מהיר מאי פעם. עולם העבודה מתפתח באופן מתמיד, ומיומנויות שנחשבו חיוניות בעבר עלולות לאבד מחשיבותן, בעוד שמיומנויות חדשות הופכות קריטיות להצלחה. במציאות דינמית זו, מערכת החינוך ניצבת בפני אתגר עצום: כיצד להכין את הדור הצעיר לא רק לידע קיים, אלא גם ליכולת להסתגל, ללמוד באופן עצמאי, לשתף פעולה, להצטיין בעולם שעדיין אינו ידוע וכל זאת תוך הפעלת חשיבה ביקורתית לאור ריבוי המידע שמציף אותנו ?

התכנית הלאומית “ממשק המיומנויות במקצועות ה-STEM ” של משרד החינוך, בשיתוף פעולה אסטרטגי עם מוסד שמואל נאמן בטכניון, היא מענה חדשני, מבוסס מחקר רב שנתי ופורץ דרך לאתגרים אלה. התכנית, שהחלה את דרכה כפיילוט צנוע בשנת הלימודים תשפ”ב, התפתחה במהירות למודל הצלחה ארצי בתשפ״ה, המטפח כישורים חיוניים ומכין את בוגרי מערכת החינוך בישראל לאתגרי שוק העבודה והחברה של המאה ה-21. במסמך זה, נתווה את עקרונות וכלי התכנית, מסע ההתפתחות שלה, שיתופי הפעולה הייחודיים המאפשרים את פעילותה, מתודולוגיות ההטמעה וההשפעה על צוותי ההוראה והתלמידים.

תמונת רקע לפרסום של תלמידים ומורה בכיתה מדעית

Upcoming Events