Informing
Policy
for Progress

המכנה המשותף במערכת החינוך

תמונת ילדים כהקדמה לתחום חינוך

החינוך הוא אחד המפתחות לשמירה על הלכידות החברתיות ועל ההזדמנויות של כל אחד ואחת מאזרחי המדינה למצות את עצמם ולהשתלב בחיים במאה ה-21. הדיון הציבורי הער בנושא ההבדלים בין זרמי החינוך והיקף לימודי הליבה בבתי ספר שונים, קשור למגוון בחברה הישראלית ולהשקפות העולם השונות של חילוניים, דתיים, חרדים וערבים לגבי עתיד המדינה וערכיה.

פרויקט “המכנה המשותף במערכת החינוך” עוסק בידע, מיומנויות ויכולות שמדינת ישראל מעניקה לאזרחיה באמצעות מערכת החינוך הציבורית. במסגרת הפרויקט נחקרים היבטים שונים של מערכת החינוך: הנחיות החוק (מצב דה-יורה), המצב בפועל (מצב דה-פקטו) ותוכניות לרפורמה בחינוך (מסמכי חזון). בנוסף נבחנים מסמכים המתארים תוכניות חינוכיות לאומית במדינות שונות בעולם.

יעד הפרויקט הוא לנסח מסמך מדיניות מבוסס מחקר שיתווה אפשרויות לפיתוח כל זרמי החינוך הציבורי בישראל, ויהיה בסיס להמשך הדיון הציבורי בצורך לשמירה על לכידות חברתית ומתן הזדמנויות לכל תלמיד ותלמידה בישראל.