Informing
Policy
for Progress

תחבורה

אופירה אילון, עידן ליבס, מרים לב-און, פרי לב-און, נעמה שפירא, שירי פרוינד-קורן, דוד מהלאל, יערה גרינברג, גדי רוזנטל, דנה גבאי, יהודה חיות, אורלי נתן, אורטל פייבושנקו, ליאור שמואלי, מעיין זרביב ציון, אפרת אלימלך, יונתן ספנסר, חיים צבן, שי ג'רבי

אמצעי תחבורה ובהם, תחבורת כביש פרטית וציבורית, ציוד מכני הנדסי (צמ"ה), רכבות, אוניות ומטוסים הינם המנוע של הכלכלה המקומית והגלובלית. ישראל הינה מדינה קטנה, אורבנית מאוד ומיושבת בצפיפות גבוהה. היא מאופיינת בתלות גבוהה בתחבורה ברכב פרטי, נסועת רכבים גבוהה ושוק רכב צומח לאור ביקושים גבוהים – זאת על אף מיסוי כבד ומחירי שוק גבוהים. כתוצאה מכך, ישראל מאופיינת בזיהום אוויר גבוה מסקטור התחבורה, בעיקר באזורים עירוניים.

פרסומי מוסד שמואל נאמן בתחום בוחנים, בין היתר, את ההשפעות הסביבתיות של אמצעי התחבורה השונים ואת המדיניות הנדרשת להפחתתן, היתרונות והחסמים לשילוב תחליפי נפט במגזר התחבורה, ובתוכם, תחבורה חשמלית, תחליפים מבוססי פסולת וביו- אתנול, וכן את התועלות המשקיות מפרויקטים בתחבורה הציבורית, ממנהור כבישים ועוד.

ראו גם דו"חות פורום האנרגיה בנושא: רכב היברידי וחשמלי, גז טבעי לתחבורה, מסמכי סדרי עדיפות לאומית בנושא תחבורה וסביבה והשימוש באגרות גודש, ופעילויות נוספות בנושא של פיתוח מוטה-תחבורה ציבורית.

פרסומים