Informing
Policy
for Progress

התובנה שהתבססה בשנים האחרונות בנושאי חינוך, על כל מרכיביו, החל מגיל הרך ועד לאקדמיה, היא שלא די בהקניית ידע ויש צורך בעידן המודרני להקנות גם מיומנויות וכישורים, אשר צריכים להיות חלק מהייעוד של מערכת החינוך, ההשכלה הגבוהה והלימוד לאורך החיים במאה ה- 21.

משרד החינוך שם יעד לאומי להקניית, פיתוח ומדידת כישורים ומיומנויות המקדמים מצוינות בכלל מערכת החינוך בישראל, לקידום ושילוב מוצלח של בוגרים באקדמיה, בתעשייה ובחברה.

משרד החינוך, בשיתוף מוסד שמואל נאמן והטכניון, ערך בשנה"ל תשפ"ב מחקר חלוץ (פיילוט) בנושא פיתוח ויישום ממשק בין החינוך המדעי טכנולוגי במערכת החינוך, לבין החינוך ההנדסי מדעי באקדמיה, זאת, לצורך הקנייה ופיתוח כישורים ומיומנויות נדרשות.
המיומנויות שנבחרו להקניה נמצאות בהלימה עם המיומנויות שמוביל משרד החינוך.

נבנה אקוסיסטם רחב אשר כולל את כלל הגורמים הרלוונטיים להקניה, הוראה והערכת הכישורים: משרד החינוך, בתי הספר, צה"ל, הטכניון, המכללה האקדמית בית ברל והמרכז הארצי לבחינות והערכה ומכון סאלד.

קישור אל דף הפרויקט באתר משרד החינוך