הנעה חשמלית והיברידית לאוטובוסים - דו"ח מסכם

צטט כ:
זבירין יורם, טרטקובסקי לאוניד, גוטמן מ.. הנעה חשמלית והיברידית לאוטובוסים - דו"ח מסכם חיפה, ישראל, מוסד שמואל נאמן, 1997. https://www.neaman.org.il/Electronic-and-Hybrid-Power-for-Busses-Final-Report-HEB
קבצים להורדה:
6-162.pdf(5913KB)

המטרה העיקרית של עבודת המחקר הייתה טכנו-כלכלית של שימוש בהנעה חשמלית או היברידית לאוטובוסים. הבדיקה כללה תחומים אחדים, כמפורט להלן. השלב הראשון של העבודה מסוכם בדו"ח הביניים, שכולל את התוצאות של סקר מקיף ועדכני על טכנולוגיות לרכב חשמלי והיברידי ועל ניסויים שנערכו בעולם עם אוטובוסים חשמליים והיברידיים, כולל השוואת ביצועיהם. דו"ח מסכם זה כולל את התוצאות של בדיקת האפשרות להסב אוטובוסים קיימים המונעים בעזרת מנועי דיזל לאוטובוסים חשמליים או היברידיים, ושל השלמת בדיקות על מנת להגדיר מסלולי נסיעה הרלוונטיים לאוטובוס חשמלי. לרשימת המסלולים המומלצים נוסף מסלול נוסף - קו מס' 20 בירושלים. בוצעה השוואת ביצועי אוטובוסים חשמליים, כולל כאלה שניתן יהיה להביא אותם לניסוי, במסלולי הנסיעה שהוגדרו. נאסף ונותח מידע לגבי תפעול ואחזקת אוטובוסים חשמליים והשוואתם הטכנו-כלכלית עם אוטובוסים קונבנציונאליים. סוכם שביצוע ניסוי עם אוטובוסים חשמליים בארץ נראה חשוב על מנת לפתח מודעות הציבור לגבי הצורך בהורדת זיהום האוויר במרכזי הערים, ועל מנת להוכיח יתרונות של התחבורה הציבורית המבוססת על אוטובוסים ואינה מזהמת כלל את האזור שבו היא מופעלת. בוצע אפיון ותכנון ראשוני של ניסוי מתאים עם אוטובוס(ים) חשמלי(ים).

פרסומים נוספים שיכולים לעניין אותך

גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות