עבודה זאת בוחנת לראשונה בישראל את כדאיותה של עידוד השקעות במו”פ באמצעות מתן זיכוי מס ביחס להוצאות המו"פ של החברות העסקיות. העבודה מתמודדת עם הערכת האפקטיביות תכנית העידוד המוצעת באמצעות מודל לינארי פשוט של הקשר בין ההשקעה במו"פ ותפוקות כלכליות ברמה הענפית. הפעלת מקדמים שנאמדו בארצות אחרות על נתוני המשק הישראלי מוליכה למסקנה שבטווח הארוך שקל הניתן לסקטור העסקי כהטבת מס על ההשקעות במו"פ ייצר בישראל בין 1.3 ו-2 שקלים נוספים של תפוקה. העבודה אינה מתמודדת עם שיעורה הרצוי של ההטבה ודרך הפעלתה.