השקעה במו"פ מולידה חידושים, אשר מעודדים צמיחה כלכלית. בשנים האחרונות, גברה המודעות בקרב חוקרים לתפקידם ש/ל חידושים בתעשייה וההשלכות שיש לכך על פיתוח האזורי וצמיחה כלכלית. על מנת לחדש, חברות חייבות להשקיע במו"פ (פנימי או ממקורות חוץ), ולהעסיק כוח-אדם מיומן שיהיה מסוגל להתמודד עם בעיות מורכבות של מערכת טכנולוגית. בחינה של הגורמים המשפיעים על היקף ההשקעות במו"פ וכפועל יוצא יצירת חדשנות, הראו שהשקעות אלה קשורות בעוצמות משתנות לגודל הפירמה, למבנה ארגוני, לסוג בעלות, ולמיקומה במרחב. חברות גדולות נוטות להשקיע במו"פ יותר מאשר חברות קטנות. מחקרים מצאו שמו"פ נוטה להיות מרוכז באזורים עירוניים גדולים, והוא משחק תפקיד חיוני יותר ביצירת חידושים באזורים מרכזיים מאשר בפריפריות. מאמר זה מציג מודל אשר ההשערה שנבחנה באמצעותו היא שהוצאה כספית על מו"פ מושפעת ממאפייני הפירמות, גודל, ההשתייכות הענפית, סוג הבעלות והמיקום. התוצאות מתקבלות בניתוח האמפירי מבוססות על נתונים שנאספו באמצעות ראיונות אישיים אשר הקיפו 209 חברות תעשייתיות בחלקה הצפוני של ישראל.