זהו מחקר- מְסַקֵּר (exploratory study), שהוזמן ע"י קרן טראמפ בישראל, על הפוטנציאל למצוינות בלימודי מתמטיקה ופיזיקה במערכת החינוך החרדי. מטרת המחקר הייתה לבחון את מצב הדברים בשטח ולהצביע על דרכים להגברת, הרחבת והשבחת לימודי המדעים (מתמטיקה ופיזיקה) בגילאי התיכון במגזר החרדי.
מעבר לריכוז הנתונים, למיפוי המצב הקיים ולניתוח החסמים והמנופים הנוגעים לנושא המחקר, מביא דו"ח זה שורת המלצות באשר לאפשרויות קידום המצויינות – באמצעות הנגשה לבחינות בגרות במתמטיקה ברמה של 5 יחידות לימוד – בתוך מערכות החינוך החרדיות הפעילות כיום בישראל. ההמלצות מתפרשות על כמה תחומים: הכשרת מורים, תשתיות ומשאבים, חסמים ביורוקרטיים, בתחומי הסוציאליזציה ובצורך במחקרים נוספים.