גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות

TOD – פיתוח עירוני סביב מסילת הרכבת

רשימת חוקרים
פרופ' דני גת , פרופ' יהודה חיות , פרופ' פיטר כץ , פרופ' שלמה מי-טל , יודן רופא
צטט כ:
גת דני , חיות יהודה , כץ פיטר , מי-טל שלמה , רופא יודן . TOD – פיתוח עירוני סביב מסילת הרכבת חיפה, ישראל מוסד שמואל נאמן, 2010. https://www.neaman.org.il/TOD-Urban-Planning-around-Accessible-Rail-Transit-HEB
קבצים להורדה:
9142863453.pdf(6895KB)

במוסד נאמן התקיים כנס, ב-9.3.2010, בנושא "פיתוח עירוני סביב מסילת רכבת".   הכנס אורגן ע"י פרופ' דניאל גת (טכניון), ד"ר יודן רופא (אונ. בן גוריון) וכן פרופ' (אמר.) שלמה מי-טל (מוסד נאמן).   ספר זה מסכם את המצגות העיקריות שהוצגו בכנס.

המאמר הפותח נלקח מהיומון הכלכלי דה מרקר, נכתב ע"י אבי בר אלי, ומראה כיצד התנועה בכבישי הגישה לתל אביב מאטה ונסתמת, עד מהירות ממוצעת בעוד 4 שנים של כ-7 ק"מ לשעה.   המאמר מראה מדוע נחוצה גישה חדשנית לתחבורה שאינה מבוססת על מכוניות פרטיות.

  פרופ' יהודה חיות (מוסד נאמן, לשעבר נשיא אונ' חיפה) דן בפיתוח תשתית הרכבת בישראל, בהקשר של התכנית האסטרטגית לפיתוח תשתית.

פרופ' פיטר כ"ץ,   שנשא את ההרצאה המרכזית בכנס, סקר את הניסיון של ארה"ב בפיתוח אורבני סביב הרכבת, והביא דוגמאות מעשיות רבות, אשר בחלקן הוא השתתף בעצמו כמוביל וכמתכנן.

ד"ר יודן רופא דן בעקרונות הבסיסיים של TOD , בהקשר הישראלי.

פרופ' דניאל גת הרחיב, ובחן את תוואי הרכבת אשקלון-באר שבע.   הוא פירט כוונים חדשניים בפיתוח אורבני סביב תחנות רכבת בערים וישובים בקו זה, בהם תחנות הרכבת ממוקמות במרכז העיר במקום בפריפריה.

פרופ' שלמה מי-טל בחן את הרעיון של TOD בהקשר של רעיונות חדשניים הממונעים על ידי צורך חברתי אמיתי. הוא הראה כיצד TOD   קורא תיגר על הנחות היסוד של תכנון אורבני, כפי שהוגה הדעות בניהול, פטר דרוקר המליץ.  

פרסומים נוספים שיכולים לעניין אותך