אורית חזן

Orit Hazzan
עמיתת מחקר בכירה, ראשת פרויקט "פורום החינוך"
972-4-8293107
972-4-8295634
oritha@technion.ac.il

פרופ' אורית חזן היא דקנית לימודי הסמכה של הטכניון.

תחומי המחקר העיקריים שלה הם מדיניות בחינוך למדע והנדסה והוראת מדעי המחשב והנדסת תוכנה.

במסגרת פעילותה האקדמית והציבורית היא מקדמת שיתופי פעולה בין האקדמיה, תעשיית ההי-טק, הצבא ומערכת החינוך בהקשר לחינוך למדע וטכנולוגיה.

בשנים 2005‑2007 כהנה בתפקיד סגנית דיקן ללימודי הסמכה של הטכניון, בשנים 2006‑2010 עמדה בראש ועדת המקצוע של מדעי המחשב בתיכון בישראל, בשנים 2011-2015 כהנה כראש המחלקה ודיקנית הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון. בהובלתה, שנתה המחלקה את הסטטוס שלה והפכה לפקולטה.

במסגרת מוסד נאמן למחקר מדיניות לאומית היא עומדת בראש הפורום לחינוך למדע וטכנולוגיה.

פרופ' חזן פרסמה כ- 120 מאמרים בז'ורנאלים ובאסופות מאמרים של כינוסים ושבעה שבעה ספרים.

פרטים נוספים על פעילתה ניתן למצוא כאן.

פורום החינוך למדע וטכנולוגיה

פורום החינוך למדע וטכנולוגיה

הפורום לחינוך למדע וטכנולוגיה החל את פעילותו בשנת 2013. מטרת הפורום היא ליצור שיתופי פעולה בין מגזרים שונים בחברה הישראלית במטרה לקדם את החינוך למדע וטכנולוגיה בשנות הלימוד גן-י"ב. מוסד נאמן החליט למקד פעילות בתחום זה לאור חשיבותו של החינוך למדע וטכנולוגיה לעתידה של מדינת ישראל והצורך בהגדלת מספר תלמידי התיכון הבוחרים להתמחות בתחומים אלה.
Women In Computing

נשים במקצועות המחשב

בשנת 2006 התמקד המחקר בחקר מגדר ושונות (diversity) במשתתפי האולימפיאדה הארצית למדעי המחשב. בכל שנה מתקיימות אולימפיאדות מדעיות, בין-לאומיות וארציות, המהוות הזדמנות לפיתוח ולהפגנת כישורים שכליים ומדעיים. ככאלה, אולימפיאדות אלה מהוות מוקד משיכה לתלמידים מחוננים ומוכשרים במיוחד. ההשתתפות בתחרויות כאלה מפתחת את הכישרון ומגדילה את הסיכויים לקריירה מקצועית מוצלחת בתחום בעתיד. מסתבר, שבתחרויות מסוג זה קיים פער מגדרי משמעותי. באופן טבעי נשאלת השאלה מה משקפת עובדה זו. בהתאם לכך, מטרתו של המחקר הוא לבחון את האופן בו שונות באה לידי ביטוי באולימפיאדה הארצית הישראלית למדעי המחשב.
הנדסה והמגזר הציבורי: הילכו שניים יחדיו? המגזר הציבורי זקוק למנהלים מהנדסים

הנדסה והמגזר הציבורי: הילכו שניים יחדיו? המגזר הציבורי זקוק למנהלים מהנדסים

06 יולי, 2024
פרופ' אורית חזן פונה בקריאה אל המוסדות להשכלה גבוהה, ובעיקר לאוניברסיטאות המכשירות מהנדסים ומהנדסות: חשוב להדגיש בפני הסטודנטים והסטודנטיות להנדסה את האפשרות להשתלב גם במגזר הציבורי, לחשוף בפניהם את אפשרויות התעסוקה במגזר זה, לדון במשמעותה של חשיבה הנדסית לניהולה של המדינה, לחנך למעורבות חברתית, לזמן פתרון בעיות השייכות למרחב הציבורי כבר במהלך התואר, להציע מגוון מסלולי התפתחות מקצועית המשלבים את המגזר העסקי והמגזר הציבורי, ועוד ועוד
על התצפיתניות החטופות וחינוך מגדרי

על התצפיתניות החטופות וחינוך מגדרי

25 מאי, 2024
בטור זה, פרופ' חזן מסתכלת על סוגיית השיח המגדרי בהקשר לאחד מהשיעורים הרבים שעלינו ללמוד ממחדלי ה- 7.10.
מהפכת הדגלים

מהפכת הדגלים

04 מרץ, 2023
פרופ' אורית חזן על מהפכת הדגלים ומה מסמל דגל ישראל במחאה נגד ההפיכה המשטרית.
בין מירון לגבעת זאב מסתתרת אוטונומיה חרדית

בין מירון לגבעת זאב מסתתרת אוטונומיה חרדית

26 מאי, 2021
פרופ' אורית חזן מדברת על האסון הנסתר בחברה החרדית – האוטונומיה בחינוך
If Alona bareket can, so can you

אם אלונה ברקת יכולה, גם אתן יכולות

17 נובמבר, 2016
אם היו לכם 100 מיליון שקל, במה הייתם משקיעים אותם: בבתים, במטוס פרטי, בתכשיטים או בכדורגל? אלונה ברקת בחרה בכדורגל.
גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות