פרופ' אורית חזן היא דקנית לימודי הסמכה של הטכניון.
תחומי המחקר העיקריים שלה הם מדיניות בחינוך למדע והנדסה והוראת מדעי המחשב והנדסת תוכנה.
במסגרת פעילותה האקדמית והציבורית היא מקדמת שיתופי פעולה בין האקדמיה, תעשיית ההי-טק, הצבא ומערכת החינוך בהקשר לחינוך למדע וטכנולוגיה.
בשנים 2005‑2007 כהנה בתפקיד סגנית דיקן ללימודי הסמכה של הטכניון, בשנים 2006‑2010 עמדה בראש ועדת המקצוע של מדעי המחשב בתיכון בישראל, בשנים 2011-2015 כהנה כראש המחלקה ודיקנית הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון. בהובלתה, שנתה המחלקה את הסטטוס שלה והפכה לפקולטה.
במסגרת מוסד נאמן למחקר מדיניות לאומית היא עומדת בראש הפורום לחינוך למדע וטכנולוגיה.
פרופ' חזן פרסמה כ- 120 מאמרים בז'ורנאלים ובאסופות מאמרים של כינוסים ושבעה שבעה ספרים.
פרטים נוספים על פעילתה ניתן למצוא כאן.
מדריך להוראת מדעי המחשב: גישה מבוססת-פעילות, 2011
פורום החינוך למדע וטכנולוגיה
הפורום לחינוך למדע וטכנולוגיה החל את פעילותו בשנת 2013. מטרת הפורום היא ליצור שיתופי פעולה בין מגזרים שונים בחברה הישראלית במטרה לקדם את החינוך למדע וטכנולוגיה בשנות הלימוד גן-י"ב. מוסד נאמן החליט למקד פעילות בתחום זה לאור חשיבותו של החינוך למדע וטכנולוגיה לעתידה של מדינת ישראל והצורך בהגדלת מספר תלמידי התיכון הבוחרים להתמחות בתחומים אלה.
נשים במקצועות המחשב
בשנת 2006 התמקד המחקר בחקר מגדר ושונות (diversity) במשתתפי האולימפיאדה הארצית למדעי המחשב. בכל שנה מתקיימות אולימפיאדות מדעיות, בין-לאומיות וארציות, המהוות הזדמנות לפיתוח ולהפגנת כישורים שכליים ומדעיים. ככאלה, אולימפיאדות אלה מהוות מוקד משיכה לתלמידים מחוננים ומוכשרים במיוחד. ההשתתפות בתחרויות כאלה מפתחת את הכישרון ומגדילה את הסיכויים לקריירה מקצועית מוצלחת בתחום בעתיד. מסתבר, שבתחרויות מסוג זה קיים פער מגדרי משמעותי. באופן טבעי נשאלת השאלה מה משקפת עובדה זו. בהתאם לכך, מטרתו של המחקר הוא לבחון את האופן בו שונות באה לידי ביטוי באולימפיאדה הארצית הישראלית למדעי המחשב.
מהפכת הדגלים
04 מרץ, 2023
פרופ' אורית חזן על מהפכת הדגלים ומה מסמל דגל ישראל במחאה נגד ההפיכה המשטרית.