בתקשורת
972.4.829.2329+
נאמן בתקשורת
ותודה לחברי האקדמיה
רחל אלתרמן
בחודש שעבר קיבלה פרופ’ רחל אלתרמן, מומחית לתכנון ערים ומשפט, עוד תואר יוקרתי: חברת האקדמיה הלאומית למדעים.
בריאיון היא מסבירה, בין השאר, למה בניית מגדלי מגורים היא אסון
יוצאים מהקופסה בשיתופי פעולה יצירתיים בין האקדמיה לתעשייה | The Marker
על פי דו”ח מוסד שמואל נאמן למחקר מדיניות לאומית, (אוקטובר 2016) מחוז הצפון הוא השני בגודל אוכלוסייתו ומתגוררים בו כ-1.47 מיליון אזרחים, שהם כ-16% מאוכלוסיית ישראל.
במחוז הצפון כ-17% מועסקים בענפי התעשייה, כרייה וחציבה; כ-13% בענף החינוך; כ-11% בענף המסחר הסיטונאי והקמעונאי וכ-11% בשירותי הבריאות, הרווחה והסעד.
מחירי החשמל מזנקים? מדינת ישראל בחרה בהזנחה ארוכת שנים
התייעלות אנרגטית היתה חוסכת לאזרחים אלפי שקלים בשנה ומצמצמת באופן דרמטי את הזיהום ופליטת גזי החממה.
ישראל, מזניחה לאורך שנים את התחום, אף שגידול האוכלוסייה על שטח קטן מעמיד אותה במצב חירום מסוכן במיוחד.
פרופ׳ אופירה אילון מצביעה לדוגמא על התוכנית להתייעלות אנרגטית בטכניון הצליחה לחסוך יותר מפי 10 מהסכום שהושקע בה.
מחקר בדק: כמה שווה לכם היער?
אופירה אילון, אורלי נתן, ציפי עשת, קרן קפלן-מינץ
מחקר חדש חשף מה אנחנו, הישראלים, חושבים על היערות המקומיים, וכיצד אנו נוהגים לבלות בהם:
מסתבר שרבים מאיתנו היו מוכנים לשלם עבור קיומם, שמעטים יוצאים אליהם לבדם ושילדים משפיעים על מידת ההנאה מהם (ולא לטובה)
ישראל צפופה מדי: “האקט הפטריוטי הוא לעשות שני ילדים ולא יותר”
רחל אלתרמן
אחת ההשפעות הבולטות של הגידול באוכלוסייה היא הצטופפות של עוד ועוד ישראלים בשכונות מגדלים.
אלא שלדברי פרופ’ רחל אלתרמן, הנטייה הישראלית לעבור למגורים במגדלים היא “מורעלת”
תוכנית ממשק המיומנויות במקצועות המתמטיקה, מדעים וטכנולוגיה (STEM)
ארנון בנטור, תמר דיין, אביגדור זוננשיין, אלי איזנברג, אינה זרצר
התובנה שהתבססה בשנים האחרונות בנושאי חינוך, על כל מרכיביו, החל מגיל הרך ועד לאקדמיה, היא שלא די בהקניית ידע ויש צורך בעידן המודרני להקנות גם מיומנויות וכישורים, אשר צריכים להיות חלק מהייעוד של מערכת החינוך, ההשכלה הגבוהה והלימוד לאורך החיים במאה ה- 21.
משרד החינוך שם יעד לאומי להקניית, פיתוח ומדידת כישורים ומיומנויות המקדמים מצוינות בכלל מערכת החינוך בישראל, לקידום ושילוב מוצלח של בוגרים באקדמיה, בתעשייה ובחברה.
משרד החינוך, בשיתוף מוסד שמואל נאמן והטכניון, ערך בשנה”ל תשפ”ב מחקר חלוץ (פיילוט) בנושא פיתוח ויישום ממשק בין החינוך המדעי טכנולוגי במערכת החינוך, לבין החינוך ההנדסי מדעי באקדמיה, זאת, לצורך הקנייה ופיתוח כישורים ומיומנויות נדרשות.
המיומנויות שנבחרו להקניה נמצאות בהלימה עם המיומנויות שמוביל משרד החינוך.
נבנה אקוסיסטם רחב אשר כולל את כלל הגורמים הרלוונטיים להקניה, הוראה והערכת הכישורים: משרד החינוך, בתי הספר, צה”ל, הטכניון, המכללה האקדמית בית ברל והמרכז הארצי לבחינות והערכה ומכון סאלד.
משבר הגז / ראיון של פרופ’ אופירה אילון בתכנית סדר יום קרן נויבך
פרופ’ אופירה אילון בראיון על משבר האנרגיה באירופה לאור המלחמה באוקראינה ומשבר האקלים
למה הפכנו את הגז הטבעי מידיד לאויב?
מרב ארלוזורוב בוחנת את שאלת פליטות גזי החממה משרשרת האספקה של הגז הטבעי.
פרופ’ אופירה אילון מדווחת על מחקר שבוחן נושאים אלה, שמתבצע עם משרד האנרגיה וכן מצביעה על העבודות הקודמות שנעשו בנדון במוסד שמואל נאמן
‘סדר יום’ עם קרן נויבך, ראיון עם פרופ’ אופירה אילון
פרופ’ אופירה אילון בראיון על השפעות אירועי האקלים הקיצוני של קיץ 2022 באיטליה בפרט ובאירופה בכלל. השפעות על הכלכלה, הבריאות, שרשראות האספקה ומשק האנרגיה והמים.