מוסדות המחקר האקדמי בישראל עומדים כיום בפני אתגרים משמעותיים שההתעלמות מהם עלולה לסכן את עתידם, מעמדם ותפקידם בחברה כמגדלור של ידע ומובילי דרך. חלק מהאתגרים נובעים מהממשק והתלות של המוסדות בגורמים חיצוניים, אחרים הם תוצאה של עיוותים פנימיים שנוצרו בתוך המערכת האקדמית עצמה, כתוצאה מהניסיון לשפר את מעמדה כלפי חוץ, תוך כדי שחיקת ליבת העשייה האקדמית.
מטרת הפרויקט הינה לאפיין ולמפות את האתגרים העיקריים העומדים בפני מוסדות המחקר האקדמיים ולהציע דרכים מעשיות לארגון מחדש של המערכת (או חלקה) ושינויים שיתרמו לחיזוק הליבה האקדמית.
דפנה גץ, ציפי בוכניק, איליה זטקובצקי
דפנה גץ, ציפי בוכניק, איליה זטקובצקי
דפנה גץ, ציפי בוכניק, איליה זטקובצקי
דפנה גץ, ציפי בוכניק, איליה זטקובצקי
במחקר זה מיושמת גישה מקיפה למיפוי וההערכה של מכשירים וכלי מו"פ ממשלתיים קיימים לשיתוף פעולה
עשורים האחרונים, עולה הדרישה והצורך בהון אנושי בעל השכלה גבוהה רב תחומית הניתנת במוסדות להשכלה
המחקר הוגש למולמו"פ במשרד המדע והטכנולוגיה. הדו"ח מציג ניתוח ביבליומטרי של תפוקות המו"פ האקדמי של
דו"ח זה מסכם את המחקר השמיני בסדרת המחקרים של מוסד שמואל נאמן בנושא "תפוקות מו"פ
בשנת 2017, מוסד נאמן זכה במכרז לביצוע מחקרים מדעיים במסגרת גיבוש מדיניות לאומית כוללת לפיתוח