גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות

השפעת האוניברסיטאות על הסטודנטים להיות יזמים

מחקר זה מציג תאוריה של התהליך שעובר סטודנט בדרכו להפוך ליזם. התאוריה מתבססת על תיאורית "stage-gate" לחדשנות. על פי התאוריה, התהליך שעובר סטודנט למדע וטכנולוגיה עד שהוא נהיה יזם היי-טק דומה לסדרת "שערים", נקודות החלטה או "דלתות":

א) שתחילתו בהחלטה האם ללמוד מדע וטכנולוגיה, ב) לאחר הרישום ללימודים הוא נעשה מודע לאפשרות של הקמת סטארט-אפ בסיום לימודיו, לאחר מכן ג) לרצות להיות יזם ולהקים חברת סטראט-אפ, ד) רכישת הכלים והידע כדי להיות יזם, ולבסוף ה) הקמת חברת סטארט-אפ.

חמשת השלבים בתהליך הם: הכנה, מודעות, כוונה, פעולה, והצלחה.

 ממצאי המחקר כוללים נתונים אמפיריים שהתקבלו מסקר של בוגרי טכניון, שרבים מהם הקימו חברות סטארט-אפ לאחר סיום לימודיהם. תוצאות הסקר משלבות בין כוונה מוקדמת להיות יזם (במהלך הלימודים) לבין התנהגות בפועל (הקמת סטארט-אפ).

במחקר נמצא שההשפעה הרבה ביותר על יזמות הייתה קשורה לפעילויות במהלך הלימודים שהוגדרו כ"חווייתיות" (כדוגמת ביזטק, Hackatthon, ו- startupDay-3). בפעילויות אלה הסטודנטים חווים בפרק זמן קצר תהליך שבו נעשה תרגום של רעיונות לתוכניות עסקיות. גם  לפעילויות שבהן הסטודנטים שמעו מפי יזמים על הדרך שעשו, הייתה השפעה, בעיקר על בניית המודעות שלהם במודל ה- "stage-gate". ממצאי המחקר מתקפים את המעבר של הסטודנטים בדרך להקמת חברה משלב הסקרנות לשלב המודעות ועד שלבי הכוונה וההחלטה להקים חברה. בנוסף, נמצא שהמגוון הרחב של פעילויות יזמות מתאים למגוון רחב של סגנונות למידה של סטודנטים.

המחקר ממומן ע"י דיתה ויהודה ברוניצקי, מייסדי אורמת טכנולוגיות, אחד הסטארט-אפים הישראלים הראשונים שהוקם בשנת 1965.

פרסומים תחת הנושא