חדשות מ 2022

מנהיג ברית המועצות לשעבר מיכאיל סרגייביץ' גּוּרְבָּצ'וֹב

06 ספטמבר, 2022

 זאב תדמור

מנהיג ברית המועצות לשעבר מיכאיל סרגייביץ' גּוּרְבָּצ'וֹב נפטר ב 30 באוגוסט 2022.  הוא היה אחרון מנהיגי ברית המועצות עד להתפרקותה. גורבצ'וב הנהיג רפורמות פוליטיות וכלכליות במטרה לשנות מהיסוד את יחסי החוץ ואת מצב הכלכלה במדינה. הוא הביא לסיום המלחמה הקרה. במהלך תקופת שלטונו הנהיג רפורמות שהובילו לליברליזציה, הוא פתח את שערי ברית המועצות ליציאת יהודים, פתח את מסך הברזל והביא להסכמי פרוק נשק גרעיני. בשנת 1990  זכה גורבצ'וב בפרס נובל לשלום.

 בשנת 1992 העניק הטכניון  את פרס הארווי לגורבצ'וב  על תרומתו לקידום השלום במזרח התיכון. למטה חיבור לטקס הענקת הפרס שהיה אחד האירועים המרשימים, המרגשים והיפים בטכניון.

 https://www.youtube.com/watch?v=kOm8GhsW-VE

 

האיחוד האירופי יתמוך בהקמת מכון למחקר אסטרטגיה לאומית בצ'כיה, בליווי מוסד שמואל נאמן

26 יולי, 2022

נחתם מזכר הבנות להקמה בפראג של מכון למחקר אסטרטגיה לאומית (Institute for National Strategy - INS). המכון יהיה גוף עצמאי שאינו כפוף לממסד או ארגון כלשהו, והקמתו תבוצע בהנחיה של מוסד שמואל נאמן מתוך מטרה לסייע לצ'כיה במחקרי מדיניות יישומיים. הקמת מכון INS בצ'כיה נשענת על התוכנית הצ'כית לשיקום מהקורונה (National Recovery Plan) כפי שאושרה על ידי מוסדות האיחוד האירופי.

טקס החתימה על מזכר ההבנות להקמת המכון בפראג התקיים בשבוע האחרון בארמון הנשיאות בפראג ואוזכר בנאום נשיא המדינה בעת ביקורו בצ'כיה. המזכר נחתם בין מוסד שמואל נאמן ולשכת המסחר המשותפת צ'כיה ישראל (CISOK). מוסד שמואל נאמן למחקר מדיניות לאומית הוא מכון המבצע מחקרי מדיניות בתחומי אסטרטגיה ממלכתית, חוסן לאומי וחברה, מדע וטכנולוגיה, תעשיה והשכלה גבוהה, סביבה ואנרגיה, בריאות, כלכלה ותשתיות בישראל.

המוסד הוקם בטכניון בשנת 1978 על מנת לסייע בפתרון בעיות לאומיות בתחום הפיתוח הכלכלי, המדעי והחברתי של ישראל, וחזונו להיות מוסד מחקר מוביל המשפיע על קבלת החלטות בתחום החוסן החברתי והלאומי, ועל התפתחותה של מדינת ישראל. בין המחקרים הבולטים שהוביל מוסד נאמן ואשר השפיעו על מדיניות מקבלי ההחלטות אפשר למנות את חוק האריזות, אנרגיה סולרית בתעשייה, פיתוח הצפון, המאבק באלימות בחברה הערבית, תעסוקת חרדים בהייטק, מחקרי מדיניות בתחומי מו"פ ועוד. לשכת המסחר המשותפת צ'כיה-ישראל היא גוף עצמאי ציבורי בעל השפעה, העוסק בקידום הקשרים בין המדינות.

על ההסכם חתמו פרופ' עירד יבנה, מנכ"ל מוסד שמואל נאמן, ד"ר איתן אדרס, חוקר בכיר במוסד שמואל נאמן, פאבל סמוטני (Pavel Smutny), נשיא לשכת המסחר המשותפת צ'כיה ישראל, וסגן נשיא הלשכה, Jiří Maceška. לדברי ד"ר איתן אדרס, ההסכם מבטא את יחסי הידידות המצוינים בין צ'כיה לישראל, ואת ההערכה הרבה שרוחשים הצ'כים למחקר האסטרטגי בישראל. שיתוף הפעולה יאפשר לישראל ללמוד מהמתרחש בצ'כיה ולפתח קשרים בינלאומיים נוספים בתחומים אלה.

האם עולם הבריאות בישראל יצטרף לקהילת 4.0?

01 פברואר, 2022

בימים אלו מרחיב גיורא שלגי, חוקר בכיר במרכז למצוינות תעשייתית במוסד שמואל נאמן את פעילות קהילת 4.0 גם לתחום הבריאות. תפיסת חינוך זו תקדם את החברות והארגונים לעידן הטכנולוגי הנוכחי ותאפשר התייעלות גם בתחומי הבריאות.

מוסד שמואל נאמן בשת"פ עם הטכניון בהובלת חדשנות בתעשייה היצרנית

01 פברואר, 2022

ד"ר גלעד פורטונה, מקבוצת מצוינות תעשייתית במוסד שמואל נאמן מוביל בשיתוף עם הטכניון פרויקט בתעשייה הייצרנית במטרה להוביל חדשנות בתעשיות של ישראל.

מוסד שמואל נאמן שותף למדד לביטחון אישי וקהילתי בערים מעורבות

01 פברואר, 2022

ד"ר נוהאד עלי, חוקר בכיר במוסד שמואל נאמן, השיק החודש את המדד לביטחון אישי וקהילתי בערים המעורבות בהשתתפות ראש עיריית חיפה ויוזמות אברהם, המדד נועד להעניק תובנות בנוגע לאלימות בחברה הערבית. בימים אלו עלי, מציג אותו בפני קהילות שונות בציבור.

"המנצחים והמפסידים של מגפת הקורונה בישראל ובצרפת": מוסד שמואל נאמן מוביל מחקר חדש

05 ינואר, 2022

הצעתו של ד"ר ערן לק, חוקר בכיר במוסד שמואל נאמן, "המנצחים והמפסידים של מגפת הקורונה בישראל ובצרפת: הערכת השפעות ארוכות הטווח של המשבר על הרווחה והמיטביות של האוכלוסייה", שהוגשה במסגרת התוכניות הדו-לאומיות ישראל-צרפת, זכתה למימון ע"י משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה. המחקר מתבצע בשיתוף פעולה עם המכון למדע המדינה פריז – Sciences Po. צוות המחקר כולל את ד"ר יעל אלבו ואת ד"ר ערן זיידיס ממכללת גליל מערבי. מטרת המחקר היא למדל ולחזות את הגורמים הקשורים למיטביות (well-being) האובייקטיבית והסובייקטיבית של האוכלוסייה הישראלית והצרפתית בשלבים של שלהי המגיפה והתאוששות ממנה תוך שימוש משולב בנתוני פאנל מבוססי הסתברות ובנתוני עקבות דיגיטליים.

ד"ר ראובן גל ישמש חבר בצוות לבחינת מודל השירות בצה"ל

05 ינואר, 2022

ד"ר ראובן גל, חוקר בכיר במוסד שמואל נאמן, ישמש חבר בוועדת המומחים שתלווה את פרויקט עבודת המטה של צה"ל לבחינת מודל שירות החובה בצה"ל. במסגרת זו, הדו"ח מודל הגיוס לצה"ל: חלופות וחידושים, שפורסם במוסד שמואל נאמן ישמש את עבודת המטה של צה"ל.

גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות