מודלים לתקצוב סטודנטים בינלאומיים לתארים מתקדמים בטכניון

מוסד שמואל נאמן התבקש ע"י מנכ"ל הטכניון, פרופ' מתניהו אנגלמן, לערוך מחקר במטרה לבחון אפשרויות להגדלת מספר הסטודנטים הבינלאומיים לתארים מתקדמים שלומדים בטכניון.

אוניברסיטאות ברחבי העולם מתחרות על משאב הסטודנטים הטובים ביותר מתוך תפיסה שמצבור הידע והכישרון הינם נכס לאומי ומתוך הבנה גוברת של חשיבות תפוקות המחקר בקביעת מימון האוניברסיטאות ומיצובן בדירוגים בינלאומיים. בעשורים האחרונים אוניברסיטאות רבות גיבשו מדיניות להגדלת מספר הסטודנטים הבינלאומיים. אי לכך קיים גידול עולמי משמעותי בהיקף הסטודנטים הבינלאומיים בכלל ובתארים מתקדמים בפרט, מגמה שצפויה להמשיך גם בעשור הבא.

שיעור הסטודנטים הבינלאומיים שלומדים לתארים מתקדמים בטכניון מהווה 2.8% (123 סטודנטים בינלאומיים מתוך 4,439 סטודנטים לתארים מתקדמים בשנת 2015). שיעור זה נמוך בהשוואה לאוניברסיטאות מובילות בעולם.

במסגרת המחקר התבקש מוסד שמואל נאמן לסקור מודלים הנהוגים באוניברסיטאות מובילות בעולם לסטודנטים בינלאומיים לתארים מתקדמים, ולבחון כיצד מודלים אלה יכולים להיות ברי קיימא עבור הטכניון, במטרה להרחיב את הפוטנציאל המחקרי ולהשגת תועלות נוספות כגון: קידום מעמדו של הטכניון בדירוגים בינלאומיים, הפיכת המוסד לארגון בעל נטייה בינלאומית רבה יותר ושימוש בניידות סטודנטים לשיפור תהליכי העברת ידע בינלאומיים בשיתופי פעולה מחקריים.

במסגרת העבודה נאסף מידע לגבי המודלים לתמיכה בסטודנטים בינלאומיים לתארים מתקדמים הקיימים באוניברסיטאות מובילות בעולם בתחומי מדע וטכנולוגיה, ונערכה השוואה בינם לבין המודל הקיים בטכניון. בעיקר נלמד המודל הקיים בקולג' להנדסה של אוניברסיטת קורנל (Collage of Engineering, Cornell University). ממצאי המחקר הועברו להנהלת הטכניון והוצגו בפני הוועדה לפיתוח אקדמי בטכניון ובפני הקורטוריון.

 

פרסומים תחת הנושא

תגיות: השכלה גבוהה
גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות