העבודה נעשתה בהזמנת משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים.
מערכת התחבורה העולמית מושתתת כיום רובה ככולה, על דלקים מבוססי נפט המוזנים למערכות הנעה המונעות בלעדית ע"י מנוע בעירה פנימית. מערכות הביקושים וההיצע לאנרגיה בכלל וזו לתחבורה בפרט, אינן מושתתות כיום על עקרונות כלכליים וסביבתיים ברי קיימא. על פי ה-IEA, ללא פעולות אקטיביות ומוכוונות מטרה, פליטת גזי החממה ומזהמים נוספים מסקטור האנרגיה יותר מתוכפל עד שנת 2050; זאת, תוך התמודדות עם קשיי היצע דלקים הולכים וגוברים. הדרך להימנע מגורל זה היא להחדיר טכנולוגיות הנעה חלופיות נקיות ויעילות יותר.
הצורך להפחית את פליטת המזהמים ולהקטין את תלותו של סקטור האנרגיה בדלקים פוסיליים הוביל למאמצי מדיניות ורגולציה רבים. הם ועוד הובילו לפיתוחם של טכנולוגיות הנעה חלופיות שהינן בעלות יתרון משמעותי בכל הקשור לצריכת הדלקים ולפליטות מזהמים. הרכבים החשמליים וההיברידים מהווים חלק עיקרי בתכניות התכנון ארוכות הטווח של ממשלות וגופי מחקר מובילים בעולם.
חלקה הראשון של עבודה זאת נועד לספק סקירה ספרותית מקיפה על ישימותם של הטכנולוגית של מערכות ההנעה שנבחנו. השלב השני מספק ניתוח כלכלי ראשוני וניתוח מחזור חיים של שימוש בטכנולוגיות ובמערכות ההנעה השונות בישראל.
תחת הנחות תרחיש הבסיס נמצא כי עלות הבעלות הכוללת לק"מ נסועה הזולה ביותר (ללא מיסים), היא של רכב הבעירה הפנימית (הרכב הקונבנציונאלי); גם הפנמת העלויות החיצוניות אינה משנה את מערך היתרונות היחסיים שבתרחיש הבסיס. התפלגות רכיבי עלות הבעלות מדגישה את פערי המחירים של הרכבים החשמליים (על סוגיהם) ביחס לרכב הבעירה הפנימית תחת סט המחירים כיום. עוד עולה כי ככל שהרכב מבוסס יותר על הנעה חשמלית, כך קטנים שיעורי עלויות הנסיעה, התחזוקה והעלות החיצונית (כמו גם ערכם האבסולוטי) מסך עלות הבעלות הכוללת. ככל שהנסועה גבוהה יותר, כך גוברים יתרונותיהם של הרכבים החשמליים על חסרונותיהם מנקודת מבטו של הצרכן; עוד עולה כי הרכב ההיברידי פלאג-אין הינו בעל עלות הבעלות הגבוהה ביותר ובפער ניכר ברוב התרחישים שנבחנו.