גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות

שילוב רכב חשמלי והיברידי לסוגיו במערך התחבורה בישראל

מחקר זה בוצע במסגרת החלטת ממשלה משנת 2011 בדבר הפעלת תוכנית לאומית להפחתת התלות העולמית בנפט, ובהמשך להחלטת ממשלה נוספת משנת 2013 בנושא הפחתת התלות הישראלית בנפט לתחבורה. המחקר הוגש למשרד האנרגיה והמים.

התחבורה העולמית מושתתת כיום על דלקים מבוססי נפט ומנועי בעירה פנימית. מערכות הביקושים וההיצע לאנרגיה בכלל וזו לתחבורה בפרט, אינן מושתתות כיום על עקרונות כלכליים וסביבתיים ברי קיימא. על פי סוכנות האנרגיה העולמית, ללא פעולות אקטיביות ומוכוונות מטרה, פליטת גזי החממה ומזהמים נוספים מסקטור האנרגיה יותר תוכפל עד שנת 2050, תוך התמודדות עם קשיי היצע דלקים הולכים וגוברים. הדרך להימנע מגורל זה היא להחדיר לשוק טכנולוגיות הנעה חלופיות נקיות ויעילות יותר. רכבים חשמליים והיברידים מהווים חלק עיקרי בתכניות התכנון ארוכות הטווח של ממשלות וגופי מחקר מובילים בעולם להפחתת פליטת המזהמים והקטנת תלותו של סקטור האנרגיה בדלקים פוסיליים.

ישראל אמנם אינה יצרנית של כלי רכב, אך מדיניות ממשלתית מכוונת יכולה לתת העדפה לכלי רכב בטכנולוגיה זו או אחרת ולכן, מטרת עבודה זו הייתה לבדוק האם וכיצד יש לתמוך בשילובם של כלי רכב חשמליים או היברידיים בכבישי ישראל.

חלקה הראשון של עבודה זאת מספק סקירה ספרותית מקיפה על ישימותן של טכנולוגית מערכות ההנעה שנבחנו. החלק השני מספק ניתוח כלכלי ראשוני וניתוח מחזור חיים של שימוש בטכנולוגיות ובמערכות ההנעה השונות בישראל.

הפרסום באתר משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים