גישה חדשנית ללימודי מתמטיקה כבסיס למדעים ולהנדסה

פרויקט זה נועד לחקור ,לפתח ולהעריך תהליכי למידת מתמטיקה בהקשר יישומי ,מציאותי ובהתייחס לסגנונות למידה שונים .ההתקדמות בשנה הראשונה של הפרויקט הייתה בשני כיוונים הקשורים למחקרי תזה בהנחיית מובילי הפרויקט ,כפי שמתואר להלן :

היבטים  מתמטיים בהכשרת אדריכלים - פותח ,נוסה ונערך קורס "היבטים מתמטיים בתכן אדריכלי" לסטודנטים שנה ב 'במכללה לאדריכלות .הקורס ניתן בסביבת הלמידה של "סטודיו" .במחקר נבחנו מאפייני למידת מתמטיקה בסביבה מבוססת פרויקטים בתוכן אדריכלי והשפעתה על יישום שיטות וכלים מתמטיים בתהליך התוכן .מממצאי המעקב עלה שהסטודנטים עשו שימוש במגוון צורות גיאומטריות מורכבות בפרויקטים שניתנו כמטלות בקורס .התגלה שינוי בעמדות הסטודנטים שבא לידי ביטוי בעניין ואתגר בשילוב צורות גיאומטריות מורכבות בתכן אדריכלי .

פרסומים בנושא:

התקבל לפרסום מאמר :

I. Verner, and S. Maor "Mathematical Aspects of Educating Architecture Designers: A College Study", International Journal of Mathematical Education in Science and Technology.

הוצג ופורסם מאמר בכנס בינלאומי :

I. Verner, and S. Maor (2004): Design Problems in an Architecture College Mathematics Course. The International Commission on Mathematical Instruction Study 14 Conference: Applications and Modelling in Mathematics Education, Dortmund, Germany, 297-302.

שרה מאור הגישה תזה "היבטים מתמטיים בתכן אדריכלי בהכשרת הנדסאים "לבית הספר ללימודי מוסמכים. היא נתנה הרצאה בנושא התזה בסמינר המחלקתי .

הוראת חדו"א בשיטה מונעת יישומים בטכניון – נעשו שלושה ניסויים שבחנו שיטות שונות לשילוב יישומים בהוראת קורס חדו"א 2 מ'.

הוצג ופורסם מאמר בכנס בינלאומי:

Aroshas, I. Verner, and A. Berman "Calculus for Engineers: An Applications Motivated Approach", The Fourth Mediterranean Conference on Mathematics Education, 591- 597, Palermo, Italy.

מר שוקי ארושס דוקטורנט העביר הרצאה בנושא סמינר ארצי לדוקטורנטים בהוראת המדעים, מתמטיקה וטכנולוגיה.

פרסומים תחת הנושא

גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות