גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות

חינוך אדריכלי בישראל כאמצעי לקידום תכנון בר קיימא

בחינת דרכים (תכנים ושיטות) לשילוב מושכל של נושאי קיימות ואיכות סביבה בסטודיו האדריכלי בבתי
הספר לארכיטקטורה בישראל.

רקע: מחקר ראשוני מראה שקיימות ואיכות סביבה אינם מהווים נושאים מרכזיים/מובילים בסטודיו
האדריכלי בבתי הספר לארכיטקטורה בישראל, וזאת למרות ההסכמה הכללית בין מורי הסטודיו על חשיבותם. ידע תיאורטי ויישומי בנושאי קיימות ואיכות סביבה בהקשר אדריכלי קיים באקדמיה
ובפרקטיקה. שילוב כנ"ל חיוני ברמה מכוננת של פרופיל האדריכל/ית.

במסגרת הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון ובשיתוף מוסד שמואל נאמן מתקיימות סדנאות בנושא זה. נושאי הסדנאות נגזרים בהתאמה למסגרות הלימודיות של הסטודיו האדריכלי בשנים השונות.
משתתפי הסדנאות : (1) מומחים מהפרקטיקה האדריכלית, (2) מומחים מהאקדמיה, (3) מורי סטודיו - קבוצה פעילה, (4) קהל מורי סטודיו.
המומחים מהפרקטיקה האדריכלית, המומחים מהאקדמיה ומורי הסטודיו - הקבוצה הפעילה מכינים ניירות עמדה לקראת כל פגישה. הניירות מופצים בין משתתפי שלוש הקבוצות הנ"ל לפני הסדנא.
בעקבות כל סדנא: מסמך מסכם הממליץ על תכנים ואופנים לשילוב נושאי קיימות ואיכות סביבה בסטודיו האדריכלי. מסמכים אלו יופקו כחוברות בחסות מוסד שמואל נאמן.

 

נושאי הסדנאות שהתקיימו במהלך 2010 :

1. "מערכות בנייניות ומעטפת הבניין" - 17.3.10
2. "עיצוב עירוני, שטחים פתוחים ונוף אורבני" - 28.4.10

 


 

 

 
סדנאות קודמות:

  1. מבט כללי והתחלות. נושאי קיימות ואיכות סביבה כערכים אדריכליים בסיסיים.
  2. מגורים - הנושאים החשובים ביותר לתכנון סביבה של מגורים.

פרסומים תחת הנושא