חינוך כימי לאן

צוות הפרויקט

 

לפני למעלה מעשור קבוצות עבודה במוסד נאמן בחנו את עתיד תעשיות הכימיה בישראל. אחת מארבע קבוצות העבודה התמקדה בשאלה חינוך כימי לאן ובהובלתי חקרנו כימאים, מהנדסי כימיה, אנשי אקדמיה ומורים בדגש על מצב הכימיה בישראל ולאן צועד החינוך הכימי.

כיום, חלו שינויים במערכת החינוך בתיכונים ובהשכלה הגבוהה ומספר התלמידים בתיכון והסטודנטים באוניברסיטאות הבוחרים ללמוד כימיה הולך ומצטמצם. כמו כן, מספר מורי הכימיה בישראל הלך והצטמצם. הטכניון, בתכנית מבטים, פועל להגדלת מספר המורים לכימיה בתקווה להשפיע הן על הבחירה בתיכון והן על הגדלת מספר הסטודנטים הבוחרים ללמוד כימיה באוניברסיטאות.

שאלות המחקר המרכזיות במחקר זה לאחר כ-15 שנה:

 

  1. 1. מהם תהליכי הבחירה של סטודנטים, מורים ואנשי תעשייה ואקדמיה בכימיה והוראת הכימיה?
  2. 2. האם חלו שינויים, ואם כן מהם, בעשור האחרון (או מאז שנערך המחקר הקודם) בהיבט הבחירה בלימודי הכימיה בתיכוניים ובאוניברסיטאות?
  3. 3. מהן הפעולות המומלצות לעידוד הבחירה וההתמדה במקצוע הכימיה, הנדסה כימית ותחומים קרובים?
הצטרף לרשימת דיוור לקבלת ידיעון רבעוני

זכויות שמורות © מוסד שמואל נאמן 2011. נבנה ע"י כתום בניית אתרים